mandag 5. april 2010

God of Forbedring

Skal slutte med de titlene der. Snart.

Ble ferdig med God of War 2 i går, og jeg må bare si det som det er.

Fantastisk spill.

Nerdragemomentene var borte og tilbake var kun et par tilfeller hvor jeg måtte jobbe litt ekstra, men det var helt greit for de momentene var gjort mye bedre og mer innlemmet i noe du allerede kunne.

Slossesystemet var forbedret en smule, og det var også kampene. Litt kjedelige sjefskamper kanskje, men et par av dem var veldig intelligent satt opp med oppgaver utover det å slå og dukke unna inne i selve kampen, og det var moro. Så godt som hele spillet var moro, det var enkelte kamper utvikler Santa Monica Studios kunne ha gjort annerledes, som de hvor du må sloss mot store fiender på små rom. Det er rett og slett en dårlig kombinasjon, særlig når du helst skal ha oppgradert riktig våpen på forhånd - det er jo slik at ikke alle våpen fungerer like godt mot alle fiender. Og dette blir spesielt gjeldende mot slutten av spillet, hvor du møter forskjellige typer fiender samtidig - i en trang gang - og dermed mister mange av fordelene du har. Ikke bare mister du mobiliteten, men også effekten av våpnene. Dessverre er kampen mot sistebossen nesten like dårlig som i det første, om enn noe kortere og med mer flyt. Også denne gang valgte jeg å bytte til easymode når muligheten bød seg, jeg gikk rett og slett lei hele kampen.

Historien har fått et kraftig løft. Den fortelles utrolig mye bedre, er faktisk mye bedre og den engasjerer også mer. Grafikken i filmene er praktfulle, og jeg forstår nå hvorfor noen mener dette er det peneste spillet på PlayStation 2. Omgivelsene har fått seg en løft også, nå er det langt flere farger og områdene er også mer varierte. Slutten er litt "WTF?"-preget men det går.

Skal begynne med God of War 3 nå, jeg er i humør for å drepe noen guder.

2 kommentarer:

  1. Dette hørtes bedre ut. Det er vel sånn at en ikke kan spille GOW2 før en har spilt GOW1, eller skjønner man jo ikke noe av historien tenker jeg. Hvis jeg går tom for spill å spille, så er God of War først i rekken.

    SvarSlett
  2. Vel, i bunn og grunn er det ikke noe stort behov. Og God of War 2 er absolutt et spill man bør unne seg.

    SvarSlett