mandag 5. april 2010

Himmelsprett

Det slo meg at å drepe guder i påsken sannsynligvis er forferdelig dumt, ettersom de har en tendens til å stå opp igjen i disse dager.

Tror jeg skal gjøre meg ferdig med The Secret Armory of General Knoxx, selv om Borderlands dessverre begynner , etter ~150 timer, å bli litt slitt i kantene. Jeg har en del våpen som ikke kan utkonkurreres, blant andre Combustion Hellfire (min har scope og noe høyere dmg) og Pestilent Defiler (mer eller mindre den samme som jeg har), to våpen de aller fleste som spiller Borderlands nok kjenner til, eller bør bli kjent med. Og da faller jo noe av det morsomme med spillet bort, ettersom de første hundre timene jeg har lagt i spillet jo i stor grad har dreid seg om det store suget etter bra loot godt hjulpet av en historie som faktisk fenger, selv om den faller pladask på trynet og blir liggende der etter innledende runder av introduksjon.

For all del, Borderlands er noe av det bedre jeg har spilt på mange mange år, for det første elsker jeg den grafiske cel-shadingen som - selv om jeg vel egentlig mangler sikre kilder på akkurat dette - er i stor grad håndtegnet, særlig når det gjelder karakterene. Spillet har også en utsøkt humor, som bare har blitt bedre jo mer nedlastbart innhold som har kommet.

5 kommentarer:

  1. Jeg står fast på Borderlands...:( Nesten helt i begynnelsen til og med. Borderlands var virkelig ikke spillet for meg.

    SvarSlett
  2. Å? Står fast hvordan da? Om du får juling må du ta en titt på navnet til fienden. Er det en hodeskalle til venstre for livmåleren betyr det at du ikke ikke har en sjanse, er det et utropstegn betyr det at du har en sjans. Sloss litt rundt om kring med skags for å levle opp. Om det er et oppdra du ikke forstår kan du bare spørre meg :p

    SvarSlett
  3. Det er han du skal ta etter at du har fått i oppdrag i å finne sånne granater. Han som har to sånne beist til medhjelpere med rustning av pigger. Jeg antar at jeg må bruke granatene til å da de, men granaten går ikke av med en gang når jeg kaster den, så jeg blir drept så fort, når han duden i tillegg skyter meg så det synger.

    SvarSlett
  4. Ah. Hvilken klasse bruker du forresten? Igjen - sliter du er det beste trikset å bare gå opp et nivå eller to. Ta noen flere oppdrag om du kan, Claptrap står ved en oppslagstavle med eventuelle sideoppdrag. For å sjekke vanskeligheten kan du se nede til høyre på skjermen under oppdragsteksten.

    SvarSlett
  5. Jeg er han svære fyren tror jeg, hvis det er det du mener med klasse. Jeg får ta det frem igjen når jeg føler for det.

    SvarSlett